Ammari
Villa Saaren rakentamista ja sisustamista ,merielämää, saaressa viihtymistä, havaintoja ympäristöstä ja elämää.
keskiviikko 23. lokakuuta 2013
sunnuntai 20. lokakuuta 2013
torstai 10. lokakuuta 2013
Talvitelakalle...
Muumi-vene on nostettu talvitelakalle. Nämä ovat näitä syksyn haikeuden merkkipaaluja.
Tämä minun Muumi-tarroilla varustettu Terhi Fun soutuveneeni on kyllä ollut monen naurun lähde.
Alkujaan kun mietin, että joku vene täytyy saaressa ehdottomasti olla, päädyin pieneen soutuveneeseen näin alkuun. Laskin, että seitsemänkymmentä kiloa painavan veneen saan helposti laiturittomalta rannalta yksinkin veteen. Virhelaskelma, varmaan hiekkarannalta saisinkin, mutta kivikkorannalta joka antaa länteen lähes avomerelle, jolloin aallotkin voivat kovalla tuulella nousta korkeiksi, ei onnistu. Kaikenlaista telakointirallia on kokeiltu, mutta kun ne rallitkin täytyy nostaa tuulen ja myrskyn tieltä aina ylös.
Silloin kun veneen lasken mereen ja lähden soutelemaan, en sieltä sitten heti pois tulekaan . Nautin joka hetkestä.
Päätyessäni vertailun jälkeen Terhi soutuveneeseen, huomasin , että olisi saatavilla Muumi versio tästä kyseisestä veneestä. Tilatessani mainitsin toiveestani jolloin myyjä totesi: "tämähän on lapsille tosi kiva" , johon minä: "se tulee kyllä ihan minulle itselleni". Tämän tyyppisiin tilanteisiin voi Muumi-fani joutua useamminkin !
Ammari
sunnuntai 6. lokakuuta 2013
Lauantaista Sunnuntaihin...
Lauantai saaressa oli jo kovin synkkä ja syksyinen. Ilta oli tuulinen ja yöllä suorastaan myrskysi. Sunnuntaina aamu valkeni todella kauniina. Metsässä oli ihanan rauhallista ja matkani suuntasi suppilovahvero "mestoille".
No, ei vahveron vahveroa. Olisikohan lämmin ja sateeton syksy tehnyt tepposet. Pakko on vielä kerran käydä saaressa suppilovahveron metsästysreissulla.
LAUANTAI:
SUNNUNTAI:
Ammari
perjantai 4. lokakuuta 2013
10 kuvaa kesään
Nappasin hauskan haasteen , haaste kuuluu näin:
Valitse yksi kotisi ikkuna, josta kuvaat koko kuvasarjasi. Valitse kuukaudenpäivä, jolloin kuvaat. Ota kuva samasta paikasta joka kuukausi aina valitsemasi päivänä ja julkaise kuva blogissasi.
Halutessasi voit julkaista kertyneistä kuvista kollaasin joka kuukausi.
Ja kappas vain, viimeisen kuvan aikoihin sinulla on kiva kuvasarja vuodenaikojen vaihtumisesta ja juhannuskin on jo vietetty :)
Tämä kuva on keittiön ikkunasta, paikalta jossa luen aina aamuHesarin.
En kohdista tätä haastetta kenellekään erityisesti vaan toivon, että kaikki lukijani nappaisivat tämän haasteen mukaansa.
Ammari
edit: selvitystyön tuloksena päädyin siihen , että haaste on alunperin lähtenyt littlebigthings blogista.
tiistai 24. syyskuuta 2013
Kylätie on hiljainen...
Saaressa on jännä tunnelma näin myöhään syksyllä (tähän aikaan syksyä). Veneilijöitä ei näy kuin satunnaisesti ja osa kesäasukkaistakin ovat jo jättäneet kesämökit talviunille.
Olihan siellä pari venettä vierassatamassa ja muutama kulkija eksynyt kahville kanssamme ennen kuin kahvilankin ovet sulkeutuvat talveksi.
Puolukat ovat parhaimmillaan, suppilovahverot vasta kasvussa, vielä palataan saareen useampana viikonloppuna.
Ammari
torstai 19. syyskuuta 2013
Varustautumista
Näiden kuvien on edelleen tarkoitus saada minut uskomaan, että syksy on ihan ok. Ulkoilu on mukavaa kunhan on varusteet kohdallaan. Niihin on viime vuosina pikkuhiljaa satsattu ja viimeisin hankintani edullisesti nettikaupasta ovat Sorelin kumiteräsaappaat. Huippulöytö todella edullisesti.
Odottelen pakettia innolla, antaa sateen tulla.
Ammari
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)